עמוד הבית כתבות פולריס טיולי טרקטורנים ו RZR הצעה לטיול: זריחה על נחל באר שבע

שישי23 אוקטובר 2020

הצעה לטיול: זריחה על נחל באר שבע

אפשר לקרוא לכתבה הזו: מסע קצר לביר גומיז, אבל אפשר לראות בה עידוד לכל מי שיש לו את הכלי המדהים הזה, להתחיל יום באופן שיגרום, בוודאות, לכל השבוע לעבור הרבה יותר בקלות.

06 280

אי אפשר לתת לרייזר חופש כי העבודה של ה-RZR היא לקחת אותנו למקומות וחוויות בשטח. כלומר כשאנחנו בחופש - הוא עובד. אולי בכלל הנסיעה זה החופש שלו וכשהוא עומד הוא סובל. לך תדע. רייזר.

אז בחרנו לתת לרייזר פולאריס לעבוד קצת: אחרי תאומים מוקדמים, החלטנו לקום בבקר יום שישי אחד, לקום מוקדם, כדי לקבל את פני השמש, לצפות בזריחה, כי כמו שאתם יודעים, בן אדם שרואה שתיים שלוש זריחות בשנה הוא בן אדם מאושר, וזאת במיוחד אם הזריחות האלו באות לו בחופשה ולא כי הוא נאלץ לקום מוקדם בבוקר לעבודה.

כדי לראות זריחה, צריך השקמה לפני השעה 05:00 ושעת היעד ליציאה 05:30. ככה זה. יש אנשים שביום חופש אוהבים לישון, ויש כאלו שביום חופש אוהבים לטייל. הרייזרים בדרך כלל מוצאים את דרכם אל אלו שאוהבים לטייל.

לאן מטיילים?

יעד הטיול היה ביר גומיז או כמו שאנחנו קוראים למקום: באר אבו ג'ומס, סמוך לנחל באר שבע.

הנה, קבלו קישור לאתר מפות שאם תכנסו ותקלידו ביר גומיז – תקבלו מפה מדויקת למקום.

כדי שתקבלו מושג כללי איפה זה, הנה קטע מהמפה, העיר שבצד ימין זו באר שבע.

map

אנחנו במקרה גרים לא רחוק משם ואפשר לנסוע את כל הדרך עם הרייזר. גם אם אתם צריכים להעמיס אותו על עגלה ולנסוע עד האיזור - הטיול הזה שווה. אנחנו העמסנו את הרייזר של פולאריס כבר ערב קודם, כולל ערכות קפה .. עוגיות דלק ומים.

התנענו את הרייזרים ויצאנו כפי שנקבע, בשעת בוקר מוקדמת.

היעד: גבעה גבוהה וצפייה בזריחת השמש. ככה בקטנה, זריחה והביתה. זה נותן טעם וצבע לכל השבוע שיבוא אחריו. טוב, לא ממש הביתה, אם אתה כבר בשטח לא תתן לRZR שלך להתאמץ קצת?

זריחה במדבר

נסיעה, כמעט אחרנו. הגענו וחיכינו לזריחה דקות ספורות, והשמש לא מפשלת ... הזריחה בזמן , והמראות מדהימים.

ממש מדהים ..

ערפילים של בקר , שמש כתומה, אתם יודעים איך זה - במציאות זה הרבה יותר מרגש .. והלב מתרחב.

אבי השקמים נפח נשמתו

דקות אחרי הזריחה, המשכנו בנסיעה ליעד הטיול .. "באר אבו ג'ומס" או כמו כשאמרנו לכם קודם, כנסו למפה שבקישור והקלידו ביר גומיז.

למי שלא יודע , ג'ומס = שקמים. כלומר באר אבי השקמים.

שם המקום נקרא בשל עץ שקמים מפואר שהיה סמוך לבאר. עם השנים העץ נפגע וחלה מהחומרים הכימיים הזורמים בנחל באר שבע וכתוצאה מהם מסר את נשמתו לבורא. השנה האחרונה בה נראו עלים על העץ הייתה 2012 . לא כל כך מזמן מסתבר.

הנה תמונות של עץ השקמים היבש:

העץ קרוב מאוד לבאר שהיא בעצם היעד הרשמי של הטיול שלנו:

05 Copy

מגיעים למקום ומתארגנים לקפה של הבקר.

פותחים גזיות , "שוחטים" שקית קפה טריה ... קצת עוגיות ופינוקים ונהנים מהבוקר והאוויר הקריר.

שעה שכזו, שרק ה-RZR יכול לספק שווה את כל המאמץ של ההתעוררות המוקדמת.

08 Copy

שותים קפה טרי וריחני ... מדברים קצת על העולם, צוחקים וכבר לא זוכר ממה, עוד קצת רכילות, סיפורים על טיולים קודמים -  וממשיכים בדרך. למעשה חוזרים חזרה, וזאת, למרות השעה המוקדמת, מתחיל להיות חם ... מה זה חם ... לוהט!

זה הזמן לתת בגז ולחזור חזרה.

גם הדרך חזרה מלאה במראות וחוויות.

כמו למשל שדות של פרחי חמניות פורחים במלוא הדרם.

09 Copy

אמא, ראיתי גמל!

ואיך לא, ספינות המדבר. הרי לא היית במדבר אם לא ראית גמל...

00 Copy

בסך הכל כשעתיים – עד שלוש בשטח אם יצאתם משמורת צומת נחל הבשור.

אבל כמו תמיד , נסיעה ברייזר של פולריס זו חוויה שאי אפשר למדוד בזמן.

אחרי טיול כזה בטוש שהשבוע הבא יהיה שבוע טוב.