עמוד הבית כתבות פולריס טיולי טרקטורנים ו RZR טיולי טרקטורונים לערבה צפונית ונחל צין

חמישי22 אוקטובר 2020

טיולי טרקטורונים לערבה צפונית ונחל צין

טיולי טרקטורונים לאזור צפון הערבה ונחל צין. את הטיול קיימנו בסוף בשבוע .

בטיולי הטרקטורונים השתתפו :עופר גיא אבי.

צוות רוכבים של פולריס

.עופר – רוכב על פולריס ספורטסמן 500

אלי – רוכב על פולריס ספורטסמן 500 .

אבי – רוכב על טורינג 800 .

גיא – רוכב על ספורטסמן 500 .

מסלולי טיול הטרקטורונים היו הפעם באזור צפון הערבה וחולקו ליומיים. מסלול יום שישי : נסיעה בציר המעיינות , דרב א-סולטן לכיוון נחל צין עליון וחזרה לחצבה.
מסלול יום שבת : נחל אמציהו , נחל אביה , נחל צין וחזרה לרכבים – התארגנות ונסיעה הביתה.
כחלק מההכנות וההתארגנות לטיול הצטיידנו באוהלים מתקפלים חדשים , הוספנו צידנית גדולה , וגולת הכותרת .. : תנור אפיה המותאם לשטח. זהו תנור מתקפל הפועל על גז וללא ספק התנור, שידרג משמעותית את "מטבח השטח" שלנו. עכשיו אפשר לאפות לחמים ולהכין עוגות בשטח.
יצאנו לדרך כבר ביום חמישי אחר הצהריים , מתוך כוונה שלא להתעכב ביום שישי בבקר עם כל הלוגיסטיקה הכוללת את העמסת הטרקטורונים על העגלות, איסוף הציוד וההתארגנות. בדרך כמובן עוצרים כדי לתדלק בקפה , איך לא ??? עצרנו בירידות סדום על שפת המצוק לחניה וקפה.
הגענו לחניון המתוכנן בסביבות השעה 1600 , ומייד התחלנו להתארגן ולארגן את מחנה הלילה. הכוונה הייתה לחנות במקום הזה את כל הימים , לבצע מסלולי נסיעה מעגליים , ולחזור עם ערב לרכבים , לארוחה טובה ושינה. ובנוסף בתוכנית ליום חמישי בערב.. , ערב גברים הכולל ארוחה טובה: מדורה, פוייקה , בירה ( בירות.. ) ועוד פינוקים רבים. את תוכנית יום חמישי ביצענו עד הפרט האחרון . זללנו כמו חזירים , שתינו כמו שיכורים .. והלכנו לישון.
הלכנו לישון ... לא ממש נרדמנו. חוץ מעופר שתמיד לפני שינה בשטח דואג ללבוש 10 שכבות. אנחנו התעצלנו וכמובן התקשינו להירדם בקור. מה לעשות , לילות המדבר קרים. בסיכומו של דבר , גם העצלנים מאיתנו הוסיפו שכבות ביגוד והצליחו להירדם.
יום שישי השכמנו עם קרני השמש הראשונות. והתחלנו לארגן את הציוד על הטרקטורונים. זה כלל מים , דלק , כסאות מתקפלים , שולחן וצידניות עם אוכל ( שלא נשאר רעבים .. )
בסביבות השעה 0800 יוצאים לדרך ועולים על תחילת המסלול בכיוון דרום – ציר המעיינות. הנסיעה מהירה וקולחת ואנחנו מגיעים ל"עין שחק" להפסקה הראשונה של הדרך. תוך דקה או שתיים שולפים את ערכת הקפה וריח משכר של משקה חם נישא באוויר.
היו כאילו שניצלו את העצירה לרוקן את שאריות ארוחת הערב הדשנה מאתמול ( למי שלא הבין .. לחרבן!). זה מחזה שחזר על עצמו כמעט בכל עצירה , ולכל אורך הטיול אצל חלק מהמשתתפים.

אורזים את ערכת הקפה , וממשיכים לכיוון דרום מערב. פונים לנסיעה קצרה של כ 3 ק"מ בתוך נחל נקרות ומצפינים בתוך נחל מרזבה לכיוון דרב-א-סולטן ושלוחת צלמון.
מייד בכניסה לנחל מרזבה מחכה לנו "המדרגה" המפורסמת. מדרגת סלע גבוה יחסית , כולל שיפוע צד וכל איזור המדרגה מכוסה באבקה טחונה לבנה שמונעת אחיזת הצמיגים בסלע.
סביב איזור המדרגה בצידו הנמוך של השיפוע יש ערוץ עמוק ומאיים . האיום הוא שאם משום מה מאבדים שליטה על הכלים יש לאן ליפול . וליפול עמוק. הערוץ זרוע בשברי מכוניות זכוכיות וחלקי חלונות של רכבים שלא הצליחו להתמודד עם האתגר. מישהו אמר לי שממש זמן לא רב לפני שהגענו למקום , התהפך במדרגה ג'יפ דיסקברי שמסר את נשמתו לבורא לאחר ההתהפכות . ( הג'יפ , לא הנהג ) שלא כמו באחד הטיולים הקודמים שהתקשינו באיתור הנתיב הנכון לטיפוס המדרגה , הפעם הסיפור היה שונה והטרקטורונים קפצו מעל המדרגה ללא קושי מיוחד.
ממשיכים בנסיעה לכיוון צפון מערב ועולים את "שלוחת צלמון" כשהטרקטורונים מתגברים ללא קושי מיוחד על המכשולים שבדרך. אחרי הטיפוס הארוך על "שלוחת צלמון" אנחנו גולשים לערוץ נחל חצבה בכיוון צפון מזרח. הבטן מתחילה "לקרקר" וכולם חושבים על ארוחת שטח לתפארת. נו .. כמובן שעצרנו בערוץ הנחל תחת עץ מוצל . פתחנו את הכיסאות המתקפלים והתחלנו לזלול.
אחרי שמלאנו את הבטן כמו שצריך במזון ושתייה המשכנו לכיוון מערב בדרכינו לחניון הלילה שלנו. הדרך עוברת בשטחי אש ומטווחים של חיל אויר. למרות שניתן לנסוע על השבילים המסומנים הסמיכות לפצצות ופגזי נפל מדאיגה.
עופר שהוביל את הקטע הזה של הנסיעה תפס מרץ והגביר את קצב הנסיעה כדי שנוכל להגיע לחניון הלילה מעט לפני החושך. מה זאת אומרת הגביר את הקצב ? פשוט דהר !! הגענו לחניון הלילה ממש מעט לפני החושך והספקנו לארגן את הציוד עדיין באור אחרון. את הערב העברנו באופן דומה לערב הקודם למעט מספר שינויים. התפריט הפעם כלל בשרים על האש כיד המלך. חצילים צלויים עם בשר טחון. וכמובן , בירות וויסקי. קצת דאגנו שהבירות וויסקי יגמרו לפני שנלך לישון .. אבל בסופו של דבר לא חסר דבר. למודי ניסיון מהלילה הקודם לבשנו שכבות נוספות ועברנו את הלילה ללא מאבקים בקור.
שבת בבקר התעוררנו לבקר מעט פחות קר , והעמסנו את הציוד על הטרקטורונים. תהליך ההתארגנות הופך להיות קצר ויעיל מפעם לפעם. ולדרך יצאנו יחסית מוקדם.
תחילת המסלול כללה נסיעה מהירה בערוץ נחל אמציהו. נחל בעל אופי "חצצי " כמעט ללא אבנים או מכשולים מאתגרים. אז כמובן שלאורך המסלול התפתינו לעבור מסתם נסיעה לנסיעה שכוללת מעט שטויות והשתוללות.
אחרי שפרקנו קצת מרץ , עצרנו באפיק הנחל לקפה של בוקר ושיחות פילוסופיות. בשלב מסוים ניראה שאלי התחיל להתעייף מהויכוחים והוא בחר "להתמרח" בשכיבה על הטרקטורון "עד יעבור זעם".
מנחל אמציהו פנינו לכיוון נחל אביה - צפון מערב, במטרה להיכנס לאפיק נחל צין.

יום שבת הוקדש במקור לנסיעה בנחל צין. נחל צין מדהים ביופיו. עצירה ראשונה בנחל עשינו במפל הגדול. כרגע המפל יבש , אולם כאשר יש שיטפונות בנחל צין זו נקודה אליה אוהבים להגיע "רודפי השיטפונות" במטרה לחזות בזרם המים מקרוב.
ממשיכים לנוע בנחל צין . נחל צין הוא אחד הנחלים היפים המעניינים והמיוחדים שבנגב. השילוב בין הלבן הבוהק של הסלעים , הצמחייה והמים הזורמים בנחל, יוצרים מראות מקסימים. הנסיעה בנחל משולבת בחציה של מים ונסיעה על אבני גיר בוהקות.
המטרה שלנו הייתה להגיע למקום הנקרא "גבי צין". המים שזרמו שנים על פני משטחי הסלע הלבנים חצבו את הסלע לנקיקים וגבים לבנים. עצרנו בגבי צין להפסקה . ניראה שאין מקום מתאים מזה כדי לנקות את הראש ולהתמרח בשכיבה על הסלעים הקרירים.
ממשיכים את הנסיעה בנחל צין , כאשר חלקה של הנסיעה בתוך אפיק הנחל וחלקה של הנסיעה על המצוקים מסביב. הנסיעה על המצוקים הסובבים את הנחל מאפשרת מבט מלמעלה לתוך אפיק הנחל . והנוף משגע ! מדהים ! מידי פעם יש קטעי נסיעה מעט יותר מאתגרים . כמו כמה מדרגות סלע תלולות למדי. הטרקטורונים עוברים את המכשולים בקלות יחסית. ג'יפים שעברו במקום במסגרת טיולי ג'יפים נדרשו למאמץ מעט יותר משמעותי כדי לצלוח את המכשולים.
השמש מתחיל לרדת , ויחד עם שינוי מיקום השמש מתחילים להישמע קולות קרקור מהבטן. לשם שינוי קולות קרקור רמים.. זה הרגע בו עוברים למצב של "חיפוש זולה".. כולם מתחילים להסתכל מסביב בתקווה לאתר את המקום בו נעצור לארוחה הגונה. לא עובר זמן ואנחנו מתמקמים להפסקת אוכל. מבצעים פריסה מהירה של הכיסאות והפעם מצטרף לחגיגה תנור השטח החדש.. הוא ( התנור ) כבר ידע את התפקיד שלו . לחמם ולאפות לנו לחמים ממולאים בבשר טחון. הוא לא נכשל ! זללנו את הלחמים וממש ליקקנו את האצבעות.
סיימנו את ההפסקה ושמנו פנינו לכיוון החניון . כל שנשאר לנו זה להעמיד את הטרקטורונים על העגלות וקדימה .. מפליגים הביתה ! סגרנו פרק של שלושה ימים בטיול מדברי מדהים. מזג האוויר היה לטובתנו, מצב הרוח היה מרומם ובסיכומו של יום , מאד נהנינו.
זה המקום להזכיר , שאת המאכלים בישל , מבשל ויבשל בעתיד אלי. ! באמת , תודה אלי, על ההשקעה האדירה בהכנה של המטעמים . ממש מאכלי גורמה.
לעופר , שתמיד דואג שלא יחסר שום פריט בציוד. ושהפעם דאג לכולם לאוהלים מתקפלים חדשים. תודה עופר.
לגיא בעל ידי הזהב שאין תקלה שאינו מצליח להתגבר עליה. לטיול הזה גיא דאג למתקן מיוחד לחיבור מצלמות כל הכידון של הטרקטורונים. תודה גיא !
ולי , אבי , אין לי על מה להודות לעצמי. אבל חברי הטובים בטוח מודים לי שלא קלקלתי להם את מצב הרוח והטיול.